mrt
Mediaplanet lanceert campagne ´De Zintuigen´
Onze zintuigen vormen de kern van hoe we de wereld ervaren. Maar wat als één of meerdere zintuigen worden aangetast? Miljoenen mensen in Nederland kampen met aandoeningen die hun zicht, gehoor, reuk, smaak of tastzin beïnvloeden – met grote impact op hun dagelijks leven.
Met deze campagne wil Mediaplanet bewustwording creëren over de zorg voor onze zintuigen en het belang van regelmatige controles. Het doel is om mensen te inspireren om beter voor hun zintuigen te zorgen en zo hun algehele welzijn te verbeteren. Als NVAB ondersteunen wij deze campagne en dragen hierin bij met het opiniestuk 'Voorkom eenzaamheid, let op je gehoor' van Carmen de Jonge, voorzitter van de NVAB.
Voorkom eenzaamheid, let op je gehoor
Gehoorverlies overkomt je langzaam; je hebt het zelf niet in de gaten of je verbloemt het ‘t liefst. Een partner is nodig om je er op te wijzen. Het begint er mee dat de tv harder gezet wordt, en hogere frequenties lastiger waar te nemen zijn. Gesprekken worden moeilijker, vooral in drukke ruimtes. Naarmate het gehoorverlies groter wordt, leidt deelname aan werk en het sociale verkeer tot vermoeidheid en concentratieproblemen. Ook na pensionering is de neiging groot dat mensen zich terugtrekken uit maatschappelijke activiteiten. “Ik hoor het toch niet” of “ik word er alleen maar moe van”.
>> Lees hier het Opiniestuk ‘Voorkom eenzaamheid, let op je gehoor’.