apr
Cliënten zeer tevreden over audiciens blijkt uit onderzoek PREM Hooroplossing
Uit het PREM Hooroplossing 2024 onderzoek blijkt dat cliënten zeer tevreden zijn over de service en deskundigheid van audiciens in Nederland.
Aan het onderzoek namen ruim 16.000 mensen en 785 audicienwinkels deel. De algemene tevredenheid over de audicien is gestegen naar een 8,62. Met name de tijd en aandacht die audiciens besteden aan cliënten werd zeer goed beoordeeld. Hoewel de hoortoestellen zelf een iets lagere score van 7,98 kregen, blijft de kwaliteit van de hoorzorg in Nederland hoog.
De PREM Hooroplossing is een gezamenlijk door audicienbedrijven, zorgverzekeraars en patiëntenorganisaties ontwikkelde meting, die inzicht geeft in de kwaliteit van de hoorzorg in Nederland. Mediquest verzamelt en analyseert alle landelijke data voor de PREM Hooroplossing en verwerkt deze in een online rapportage. Deze rapportage geeft waardevolle inzichten voor alle deelnemende partijen aan het onderzoek.
Klik hier voor het bericht en de infographic op de website van Mediquest